/ SEO marketing

SEO of zoekmachineoptimalisatie: “Hier is ’t te doen!”

je website SEO-technisch optimaliseren

Uw Succes staat voorop.

Door je website technisch te optimaliseren, maak je het voor de Google Bots makkelijker om hem te ‘crawlen’ en te indexeren. Pak je je technische SEO helemààl goed aan, dan vinden niet alleen bots maar ook bezoekers vlot hun weg naar datgene waar ze naar op zoek zijn. Dit zijn alvast enkele van de SEO-basics waaraan je website moet voldoen:

Creatie & productie

UX en customer experience

UX of user experience gaat over – het woord zegt het al zelf – de gebruikservaring die de bezoekers van je website hebben. Vinden ze makkelijk wat ze nodig hebben? Kunnen ze hun aankoop of inschrijving snel en zonder frustraties afronden? UX experience optimization overlapt hier en daar met conversion rate optimization (CRO), maar op het vlak van SEO betekent het vooral dat je website een navigatievriendelijke structuur moet hebben.

SEO content en copywriting

Behalve techniek en autoriteit, steunt SEO ook op copywriting waar een degelijke contentmarketingstrategie achter schuilt. Je moet dus niet alleen schrijven met oog voor SEO, maar ook content publiceren die je doelgroep écht interesseert, die emoties losweekt en die een antwoord biedt op de vragen die je publiek zich stelt.

je website SEO-technisch optimaliseren

Door je website technisch te optimaliseren, maak je het voor de Google Bots makkelijker om hem te ‘crawlen’ en te indexeren. Pak je je technische SEO helemààl goed aan, dan vinden niet alleen bots maar ook bezoekers vlot hun weg naar datgene waar ze naar op zoek zijn. Dit zijn alvast enkele van de SEO-basics waaraan je website moet voldoen:

  • Indexeerbare content
  • Goede sitesnelheid (paginalaadtijd)
  • Een mobile friendly layout
  • HTTPS (SSL-certificaat)
  • Headings (titels en tussentitels die relevante zoekwoorden bevatten)
  • Alt-tags en title-tags voor afbeeldingen
  • Meta data